E-ticaret Siteleri Twitter’a Nasıl Reklam Verebilir
  • 1670
  • 0

E-ticaret Siteleri Twitter’a Nasıl Reklam Verebilir

Dünya’nın en büyük sosyal medya siteleri arasında yer alan Twitter, sosyal mecralar üzerinden ürün satışı ve tanıtımı yapmak isteyen firmalar için önemli reklam kanallarından bir tanesi. Popüler olan Facebook, Instagram, Youtube ve Google reklamlarından sonra tercih edilebilecek ve potansiyel müşteri kitlesine ulaşılabilecek bir reklam modeli. Peki Twitter’a nasıl reklam verilir ?

Twitter’a Nasıl Reklam Verilir

Türkiye’de milyonlarca kullanıcı sosyal paylaşım sitesi Twitter’ı tercih etmekte. E-ticaret sitenizin hedef kitlesinin Twitter’da olduğunu düşünüyorsanız eğer sizlerde bu mecrada reklamlarınızı yayınlamaya başlayabilirsiniz. Şimdi dilerseniz Görsel anlatımlı bir şekilde Twitter’nasıl reklam verebileceğinizi görselleri ile birlikte anlatalım.

1. Adım

Twitter hesabınıza giriş yapınız. Ardından https://ads.twitter.com adresini tıklayınız. Karşınıza aşağıdaki gibi Ülke ve saat dilimini seçeceğiniz bir alan otomatik olarak gelecektir. Türkiye’de ikamet ediyorsanız ve Türkiye’ye hitap etmekte iseniz otomatik olarak gelen Ülke: Turkey, Saat Dilimi: Turkey Time alanını değiştirmeden Haydi Başlayalım butonuna tıklayınız.

Twitter'a Reklam Verme Başlangıç

Twitter’a Reklam Verme Başlangıç

2. Adım

İkinci adımda karşınıza Twitter reklam modelinizi seçeceğiniz bir alan gelecektir. 28.12.2016 tarihi itibari ile henüz BETA aşamasında olan Website clicks or conversion (Website tıklamaları ve dönüşüm) alanını seçelim. Ardından ise sağ kısımda bulunan Create campaign (Kampanya oluştur) butonuna basalım.

Twitter Reklam Modeli Seçme Alanı

Twitter Reklam Modeli Seçme Alanı

3. Adım

Üçüncü adım Twitter reklam kampanyanızı oluşturabileceğiniz 4 bölümlük bir alandan oluşmaktadır. Bu alanları da sizlere adım adım anlatmaya devam edelim. İlk olarak reklam kampanyanızın ismini belirliyoruz. Ardından ise reklamın ne zaman yayınlanacağını seçiyoruz. Burada iki seçenek bulunmakta. Ya hemen reklamı yayına alıp başlayabiliriz ya da belirlediğimiz zaman aralıklarında reklam yayını vermeye başlayabiliriz.

Henüz ilk Twitter reklamınızı oluşturuyorsanız eğer Set start and end dates alanını işaretleyerek reklamlarınızın başlangıç  ve bitiş tarihlerini seçmenizi tavsiye ederiz. Aksi taktirde reklam vermeye başladığınızı unutabilir ve bütçenizi istemsiz bir şekilde aşabilirsiniz. Bir diğer aşamada da reklam vermek istediğiniz alan adınızı girmenizi isteyecektir sistem. Ardından ise kategori seçmenizi. Örnek olarak bu reklam modelinde bizler e-ticaret.com.tr alan adımızı seçtik ve ardından Browse categories alnını tıklayarak sektörümüze en yakın olan Business Software kategorisini işaretledik. En fazla 2 adet kategori seçebiliyorsunuz unutmadan söyleyelim.

Twitter Reklam Kampanyası Ayarlama

Twitter Reklam Kampanyası Ayarlama

4. Adım

Bu adımda kitlenin seçilmesi istenmekte. Yani reklamları kimlere ulaştırmak istiyorsanız sizlere verilen alanlar sayesinde seçim işlemlerini yapabiliyorsunuz.  Ülke Turkey olarak seçili bir şekilde karşınıza gelecektir. Ancak sadece İstanbul’a hitap eden bir e-ticaret sitenizi olduğunu düşünerek seçili Turkey’in sağ kısmında bulunan çarpı işaretinden ülkeyi kaldıralım. Select locations alanının hemen altında bulunan alana İstanbul yazalım ve ardından İstanbul Turkey alanına tıklayarak reklamlarımızı vereceğimiz yeri İstanbul olarak işaretleyelim. Ardından cinsiyet seçmeniz istenmektedir. Any gender alanı seçili gelecektir. Bizler o şekilde bırakıyoruz ancak örneğin takı sektöründe iseniz sadece bayanlara hitap etmek isteyebilirsiniz. O halde Female alanını seçmeniz daha mantıklı olacaktır. Ya da sadece erkeklere özel spor giyim malzemeleri ya da av malzemeleri satıyorsunuz. Bu durumda ise sadece Male (Erkek) alanını işaretlemeniz geri dönüşüm oranlarınız açısından daha etkili olacaktır. Cinsiyet seçim işlemini tamamladıktan sonra dil seçeceğiniz alan gelecektir. Hemen ilgili alana tıklayarak Turkish (Türkçe) dilini seçiyoruz.

Twitter Reklamları Kitle Seçimi

Twitter Reklamları Kitle Seçimi

Dil seçiminin altında ise hangi cihazlarda reklamın görünmesini istiyorsanız seçebiliyorsunuz. Örnek olarak bizler bütün cihazlarda reklamlarımızı yayınlamak istiyoruz bu sebeple bütün hiç bir tiki kaldırmadık. Hemen bu alanın altında carriers alanını göreceksiniz. Browse carriers alanını seçtikten sonra Turkey’e geliyoruz ve ardından Avea, Aycell, Turkcell ve Vodafone’u işaretliyoruz. Henüz Turk Telekom yansıtılmamış panele ancak Turk Telekom hatları Avea ve Aycell olarak bilinecektir. Bu alanın altında çok önemli bir seçim var. Kullanıcıların ne zaman Twitter kullanmaya başladıkları ile ilgili. Örnek olarak aşağıdaki görselde bizlerin seçimi son bir yıldır Twitter’ı kullananlar üzerine.

Twitter Reklamları Kitle Seçimi 2

Twitter Reklamları Kitle Seçimi 2

Kitle seçiminde en önemli adımlardan bir tanesine yani tam olarak ürünlerinizin hitap ettiği kullanıcıları bulmanızı sağlayan kısma geldik. Add Keywords (Kelime Ekle) alanından sektörünüze ait olan kelimeleri seçebiliyor ve bu kelimeler ile ilgisi olan kullanıcılara hitap edebiliyorsunuz. Örnek olarak av ve balık malzemeleri satan bir firma olduğunuzu düşünelim. O halde kelimelerinizin av malzemeleri, balıkçılık malzemeleri, balık, av, olta makineleri, olta kamışları, el dürbünleri, av fişekleri, gümeler ve benzeri kelimelerden oluşması direk olarak sektörünüze hitap etmenizi sağlayacaktır. Örnek olarak e-ticaret altyapısı sunan sitemiz için seçtiğimiz kelimeler e-ticaret, elektronik ticaret, sanal mağaza, b2c, internetten satış ve benzeri kelimeler oldu. Hemen altında ise Browse Categories (Kategorilere Göz At) alanından sektörümüze hitap eden kategori olduğundan Businees ve ardından All of Business kısmını seçtik. E-ticaret siteleri genellikle tüm sektörlere hitap ettiği için bu alanı boş bırakabilirsiniz.

Twitter Reklamları Kitle Seçimi 3

Twitter Reklamları Kitle Seçimi 3

Dil seçiminin altında ise hangi cihazlarda reklamın görünmesini istiyorsanız seçebiliyorsunuz. Örnek olarak bizler bütün cihazlarda reklamlarımızı yayınlamak istiyoruz bu sebeple bütün hiç bir tiki kaldırmadık. Hemen bu alanın altında carriers alanını göreceksiniz. Browse carriers alanını seçtikten sonra Turkey’e geliyoruz ve ardından Avea, Aycell, Turkcell ve Vodafone’u işaretliyoruz. Henüz Turk Telekom yansıtılmamış panele ancak Turk Telekom hatları Avea ve Aycell olarak bilinecektir. Bu alanın altında çok önemli bir seçim var. Kullanıcıların ne zaman Twitter kullanmaya başladıkları ile ilgili. Örnek olarak aşağıdaki görselde bizlerin seçimi son bir yıldır Twitter’ı kullananlar üzerine.

Dikkat: Kitle seçimi alanı hedef potansiyel müşterilerinize ulaşabilmeniz için üzerine dikkatle durulması ve ayarlanması gereken en önemli alanlardan bir tanesidir. Bu sebeple sektörünüzün kelimelerini ve sektörünüzün kimlere hitap ettiğini iyi bir şekilde analiz ederek reklamlarınızı yayına almanızı tavsiye ederiz. Bununla birlikte bu noktada bir hatırlatmada bulunalım. Kendi özel kitlenizi Add tailored audiences (Özel kitleler ekleyin) alanından belirleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda reklamları ister kullanıcı zaman tünelinde isterseniz profil detayı ve  twitter sayfalarının detaylarında gösterebiliyorsunuz. Aşağıdaki görselde ilk aşama olarak her ikisinde de gösterim sağlanmasını tavsiye ederiz.

Twitter Reklamları Kitle Seçimi 4

Twitter Reklamları Kitle Seçimi 4

5. Adım

Bütçenizi belirleyeceğiniz adımdır. Henüz TL olarak bir seçim bulunmamakta. Euro olarak değerinizi yazabiliyorsunuz. İlk girilmesi istenen alan günlük bütçedir. Bizler günlük bütçemizi 10 Euro olarak belirledik. Yani günde ortalama olarak 37 TL. Üst kısımda iki gün çıkmasını istediğimiz ve aynı zamanda deneme reklamları olduğu için 2 gün boyunca günde 37 TL yani 64 TL belirleyeceğimiz kartımızdan çekilecektir. Bu alanın hemen altında ise toplam bütçe alanı bulunmaktadır. Belirli bir ücretten sonra ödeme yapmak istemiyorsanız eğer bu alana değer atayabilirsiniz. Örneğin sadece 10 gün boyunca reklamlarınızı yayınlamak istiyorsunuz ancak tarih aralığını seçmediniz. Bu alanı 100 Euro yapmamız yeterli olacaktır. Günde sadece 10 Euro’luk reklam çıkılacak ve ardından gelen günlerde toplam bütçe 90, 80, 70, 60…..0 olarak 10 gün içerisinde tükenecektir.

Twitter Günlük ve Toplam Bütçe Belirleme

Twitter Günlük ve Toplam Bütçe Belirleme

6. Adım

Altıncı adım reklam ögelerini yani yayınlanacak reklamları seçeceğiniz alandır. Öncelikle Create or select creatives (Reklam öğeleri oluşturma veya seçme) reklam verilecek Twitter hesabı seçilir. Twitter hesabınız default olarak gelir. Ardından ise reklamını vereceğiniz Tweet seçilir. İkinci alanda Organic Tweets’i seçtiğinizde en son göndermiş olduğunuz paylaşımlar gelecektir. Bu hesapta bizler içerisinde linkini de paylaştığımız “Mobil uyumlu (responsive) e-ticaret yazılım altyapısı.” başlıklı tweet için reklamlarımızı yayınlamaya başlayacağız. Hemen sağ kısımda reklam önizlemeside bulunmaktadır. Aşağıdaki görselden detayları inceleyebilirsiniz.

Twitter Reklamları Oluşturma ve Seçme Alanı

Twitter Reklamları Oluşturma ve Seçme Alanı

7. Adım

Anlatmış olduğumuz 6 adımı eksiksiz bir şekilde yerine getirdiğiniz taktirde yukarıdaki görselin hemen üstündeki yazı çıkacaktır karşınıza. campaign is ready to launch! Türkçe karşılığı ile kampanyanız başlatılmaya (yayınlanmaya) hazır. Bu noktadan sonra sağ üst kısımda bulunan Launch (başlat) butonuna basmanız gerekecektir.

8. Adım

Oldukça uzun bir makale oldu ancak son adıma geldik. Ödeme yönteminizi girdikten sonra Doğrulamaya git butonuna basmanız yeterlidir. Artık reklamlarınız Twitter’dan gelecek olan onayın ardından yayınlanmaya başlayacaktır. Twitter reklam ödemeleri kredi kartları ile yapılmaktadır. Kredi kartınız yok ise banka kartınızın bağlı olduğu hesabınıza girerek sanal kart oluşturabilir ve ödemenizi sanal kartını ile yapabilirsiniz.

Twitter Reklamları Ödeme Sayfası

Twitter Reklamları Ödeme Sayfası

Twitter’a Nasıl Reklam Verilir

Twitter’a nasıl reklam verilir 8 adımda tüm detayları ile birlikte anlatmaya çalıştık. Sizlerde e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi Twitter üzerinden pazarlayabilir ve bu reklam modelini kullanmaya başlayabilirsiniz. En önemli olarak gördüğümüz 4. adımda kitlenizi belirlerken daha özenli bir şekilde çalışma ve seçim yapmanızı tavsiye ederiz. Twitter reklamları hakkında aklınıza takılan bütün soruları hemen aşağıda bulunan yorum alanından sorabilir ve uzmanlarımız tarafından cevaplanmalarını sağlayabilirsiniz.

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ

Yorumunuz 24 saat içerisinde incelenmektedir.


© Copyright 2016 Neticaret bir Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. markasıdır.