Mobil Uyumlu (Responsive) B2B E-ticaret Altyapısı
  • 4920
  • 0

Mobil Uyumlu (Responsive) B2B E-ticaret Altyapısı

Neticaret GOLD mobil uyumlu (responsive) bir e-ticaret yazılım altyapısıdır. Cep telefonu, tabletler, masaüstü bilgisayarlar, notebooklar ve diğer bütün cihazlardan giriş yapıldığında ekran çözünürlüğüne özgü bir görüntüye sahip olurlar. Mobil uyumlu olmayan web siteleri tek bir görüntü ile karşımıza çıkarlar. Örnek olarak cep telefonlarından responsive olmayan bir siteye giriş yapıldığında kullanıcının uzaklaştırma, yakınlaştırma yapması gerekmektedir. Başta bu uğraşlar olmak üzere site üzerinden alışveriş yapmakta oldukça zordur.

Mobil cihazlar kullanıcıların internet davranışlarını değiştirmektedir. Hemen hemen herkes de akıllı telefon bulunmaktadır. Son yıllarda mobil cihazlar üzerinden internet sitelerine giriş sayısının oldukça hızlı bir şekilde artması da mobil uyumlu altyapıların ön plana çıkmasına sebep olmuş hatta bir zorunluluk haline getirmiştir. Kısacası e-ticaret sitelerinin olmazsa olmazları arasına girmiştir.

E-ticaret Siteleri Neden Mobil Uyumlu Olmalı

E-ticaret sitelerinin mobil uyumlu (responsive) altyapı ile kurulması gerekliliğinin bir çok sebebi bulunmaktadır. Kullanıcı davranışları, alışveriş sepetlerinden çıkma oranları, sitede kalma süreleri,  arama motorlarının sunmuş olduğu ayrıcalık ve vermiş oldukları bilgiler doğrultusunda dilerseniz responsive bir yazılım altyapısı ve tasarıma neden sahip olunması gerektiğinden bahsedelim.

Mobil Uyumsuz ve Uyumlu Site

E-Ticaret Mobil Uyumsuz ve Uyumlu Site

1. Arama Motorlarının İstekleri

Mobil cihazlardan internet sitelerine giren kullanıcı sayılarının her geçen hız ve hız artması başta Google olmak üzere arama motorlarının da dikkatini çekmeye başlamıştır. Örnek olarak Google masaüstü bilgisyarlarda yapılan aramalar ve kullanıcı davranışlarına göre sitelerin sıralamalarını belirlerken bu durum tam tersine dönmeye başlamıştır. Artık mobil cihazlar üzerinden yapılan arama, Google’da çıkan sonuçlara tıklama ve ziyaretçi davranışlarına göre bir algoritma geliştirilmiş ve bu algoritmaya göre sıralamalar belirlenmeye başlamıştır. Google ilk olarak mobil uyumlu siteleri mobil cihazlarda çıkan arama sonuçlarında ayrıcalıklı bir şekilde göstererek bu site mobil uyumludur uyarısını koymaya başlamıştı. Ardından bu uyarı kalktı ve mobil cihazlarda ilk sıralarda hep mobil uyumlu siteler görünmeye başladı. Şimdi ise mobil endeksi tanıttı. Yani mobil cihazlardan gelen kullanıcı trafiği ve kullanıcı davranışlarına göre internet sitenizin Google arama sonuçlarında sıralamalarını belirlemeye başlayacak. Hatta başladı bile.

2. Geri Dönüşüm Oranları

Cep telefonlarını kullanarak herhangi bir e-ticaret sitesi üzerinden alışveriş yapmaya çalıştığınızda bu sitenin mobil uyumlu olup olmaması sizlerin alışveriş davranışlarınızı oldukça etkileyen bir etkendir. Mobil uyumlu olmayan bir sitede sürekli yakınlaştırma, uzaklaştırma, butonlara basmakta zorlanma ve benzeri uğraşlar ile karşı karşıyadır kullanıcı. Alışveriş sepetine ürün atılabilse dahi ödeme adımını geçebilmek oldukça zordur. Bu sebeple bir çok kullanıcı ürünü sepete attıktan sonra siteden ayrılmaktadır. Ancak mobil uyumlu bir tasarım ile geliştirilmiş e-ticaret sitelerinde bu uğraşlar ile karşı karşıya kalınmaz. Alışveriş yapmak oldukça kolaydır. Bu sayede ürün satın almak isteyen kullanıcılar alışveriş sepetine girdikten sonra ödemelerini rahatlıkla yapabilmektedirler. Bu sayede geri dönüş oranları yani kullanıcı girişi/alışveriş sayısı artmaktadır.

3. SEO Çalışmalarına Etkisi

Birinci madde arama motorlarının mobil uyumlu e-ticaret sitelerine nasıl bir ayrıcalık göstereceğinden bahsetmiştik. Aslında ayrıcalık değil olması gerekeni yapana daha fazla önem vermek diyebiliriz. Arama motorlarındaki sıralamaları sadece sitenizin mobil uyumlu (responsive) olması etkilemez. Aynı zamanda sitede kalma süreleri, kullanıcıların sayfalar arasında gezinmesi ve benzeri etkenlerde SEO (Arama Motoru optimizasyonu) çalışmalarını katkı sağlayan etkenlerdir. Mobil uyumlu olmadan önce sitede kalma süreleri bir dakikanın altında olan bir e-ticaret sitesi üzerinde yapmış olduğumuz testlerin ardından sitede kalma sürelerinin 3-4 dakika ve zaman zaman daha üzerine çıktığı görülmüştür.

Mobil Uyumluluk Testi

Mobil Uyumluluk Testi

Mobil Uyumluluk Testi

Mobil uyumluluk testi için https://search.google.com/search-console/mobile-friendly adresine giriş yapabilirsiniz. Karşınıza çıkan alanda internet sitesi adresinizi girmeniz yeterlidir. Hemen alt kısımda bulunan site genelinde mobil kullanılabilirlik raporunu aç sekmesi ile diğer sayfalarında mobil uyumlu olup olmadığını test edebilirsiniz. Burada kesinlikle atlanmaması gereken bir bilgiyi sizlerle paylaşalım. Sadece sitenizin anasayfası değil bütün sayfalarınız mobil uyumlu olmalıdır ve yine kesinlikle arama motorlarının tavsiyesi duyarlı web tasarım ile geliştirmeler yapılmalıdır. Duyarlı web tasarımı Google’dan alıntılama yaparsak “Sunucunun tüm cihazlara her zaman aynı HTML kodunu gönderdiği ve sayfanın cihazdaki oluşturulma biçimini değiştirmek için CSS’nin kullanıldığı bir kurulumdur.”

Mobil Uyumlu (Responsive) E-ticaret Altyapısı

Neticaret GOLD mobil uyumlu e-ticaret yazılım altyapısını test etmek isterseniz eğer 0 212 256 60 00‘ı arayabilir ya da ücretsiz demo talebi göndererek e-ticaret uzmanlarımızın sizlerle iletişime geçmelerini sağlayabilirsiniz.

SONUÇ OLARAK

Sonuç olarak bir e-ticaret sitesinin mobil uyumlu olması arama motorlarındaki sıralamalarını arttırmakta ve aynı zamanda kullanıcı davranışlarını olumlu yönde etkileyerek satın alma oranlarını olumlu yönde etkilemektedir.

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ

Yorumunuz 24 saat içerisinde incelenmektedir.


© Copyright 2016 Neticaret bir Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. markasıdır.