Google Alışveriş Reklamları Nasıl Kullanılır
  • 2528
  • 0

Google Alışveriş Reklamları Nasıl Kullanılır

Google’da herhangi bir ürünün araması yapıldığında en üst kısımda sponsorlu olarak çıkan reklam alanlarına Google Alışveriş reklamları denir. Bir diğer adı ile ürün listeleme reklamları. Bu ürünler Google Alışveriş sekmesinde de görünmektedir. E-ticaret sitesi sahipleri tarafından sıkça sorulan sorulardan bir tanesi ürünlerin Google Alışveriş sonuçlarında nasıl listeleneceğidir.

Google Alışveriş Reklamları

E-ticaret sitelerinde bulunan ürün verilerinin, Google Merchant Center hesabına yüklenerek, internette alışveriş yapan kullanıcılara görselli, ürün başlıklı, fiyatlı ve firma isimli bir şekilde gösterilmesi çalışmalarına Google Alışveriş Reklamları denir. Şimdi hemen Google’a bir ürün araması yapın. Örnek olarak kask kelimesi. Karşınıza en üst kısımda ürün fiyatları ile birlikte kask görselleri çıkacaktır. İşte bu alan Google Alışveriş reklam sonuçlarının listelendiği alandır. Google aramalı reklam sonuçlarına göre oldukça fazla dikkat çekmektedir. Bu sayede daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak mümkündür.

Google Alışveriş Reklam Görünümü

Google Alışveriş Reklam Görünümü

Google Alışveriş Reklamları Nasıl Kullanılır

Google Alışveriş sonuçlarında yer alınabilmesi için alışveriş kampanyalarının oluşturulması gerekmektedir. Bu kampanyaların oluşturulabilmesi için ise Google Adwords ve Google Merchant Center hesabına sahip olmanız ve e-ticaret siteniz üzerinden alınacak olacak özel XML’in Google MErchant Center hesabına yüklenmesi gerekmektedir. Dilerseniz maddeler halinde Google Alışveriş reklamlarının nasıl kullanıldığında tüm detayları ile birlikte açıklayalım.

1. Google Adwords Hesabının Açılması

Arama motoru Google’da reklam yayınlamak istiyorsanız eğer Google Adwords hesabınızın olması gerekmektedir. Google Adwords hesap sahibi olabilmeniz için ise bir adet Gmail adresine sahip olmanız gerekir. Google Adwords hesabının nasıl açılacağını tüm detayları ile birlikte öğrenebilmek için Google’a Reklam Vermek İstiyorum konu başlıklı makaleyi okuyabilirsiniz.

2. Google Merchant Center Hesabının Açılması

Google Adwords hesabınızı oluşturduktan sonra yapmanız gereken ikinci şey Google Merchant hesabının oluşturulmasıdır. Buraya tıklayarak Google Merchant Center ana sayfasına gidebilir ve sahip olduğunuz Gmail adresi ile oturum açabilirsiniz. Google Merchant Hesabınızı açtıktan sonra sizlerden işletme bilgilerini girmeniz istenecektir. Sırası ile Google Alışveriş reklamlarında görünecek olan işletme adı, sahip olduğunuz e-ticaret sitesinin ismi, işletme adresi, birincil iletişim kişisi, teknik işlerden sorumlu kişi (isteğe bağlı), müşteri hizmetlerinden sorumlu kişi (isteğe bağlı) bilgilerinizi girmeniz gerekecektir. Ardından ise işletmenizi doğrulayarak hak talebinde bulunmanız. Son olarak ise logonuzu girmeniz. Bu aşamaları gerçekleştirdikten sonra Gönderim alanından kargo gönderim ayarlarınızı yapmanız gerekecektir. Ortalama nakliye süreleri, kaç TL arasında kargo ücretinin ne kadar alındığı veya kaç TL’den sonra ücretsiz kargo hizmeti sunulduğuna dair.

Google Merchant Center Hesabı

Google Merchant Center Hesabı

3. Veri Feed’i İle Ürünlerin Yüklenmesi

Birinci ve ikinci madde yapılacak olan kısa bir araştırma sonucunda yerine getirilebilmektedir. Yani Google Adwords ve Google Merchant Center hesaplarının oluşturulması. Üçüncü olarak yapılması gerekli olan şey ise bir veri Feed’i ile ürünlerin Google Merchant Center hesabına yüklenmesidir. Veri Feed’i e-ticaret sitenizde sattığınız ürünler hakkında bilgi veren yani onların markası, fiyatı, stok bilgisi, açıklaması, görseli ve diğer tüm bilgileri içeren bir dosyadır. E-ticaret sitelerinde genellikle XML halinde bir bağlantı uzantısı ile verilir. Örnek veri Feed’i için buraya tıklayabilirsiniz. Neticaret GOLD e-ticaret yazılım altyapısı ile birlikte Google’un istekleri doğrultusunda veri Feed’i sorunsuz bir şekilde oluşturulur. İnternet sitenizde XML olarak oluşturulan veri Feed’i  periyodik olarak güncellenmektedir.

Örnek Veri Feed'i Onaylanma Aşamaları Grafiği

Örnek Veri Feed’i Onaylanma Aşamaları Grafiği

Veri Feed’i kullanılarak ürünler Google Merchant Center hesabına eklendikten sonra 72 saat boyunca incelenmektedir. İnceleme aşamasında oluşturulan veri Feed’inin istekler doğrultusunda geliştirilip geliştirilmediği kontrol edilir. Hemen aşağıda bulunan görsel aracılığı ile yüklenen bir Veri Feed’inin onaylama aşamalarının grafiğini görebilirsiniz. Google Merchant Center hesabında ve Googler Alışveriş reklamlarının yayınlanmasında en önemli faktör bu maddede anlatmış olduğumuz veri Feed’inin sorunsuz bir şekilde oluşturulmasıdır.

Google Alışveriş Kampanyası

Google Alışveriş Kampanyası

4. Alışveriş Kampanyasının Oluşturulması

Son olarak yapılması gereken şey ise Google Merchant Center hesabı ile Google Adwords hesabının eşleştirilmesi (Gooogle Merchant Center hesabı üzerinden yapılır) ve ardından Google Adwords hesabı üzerinden Alışveriş kampanyasının oluşturulmasıdır. Kampanya ve ardından Alışveriş üzerine tıkladıktan sonra ilk Google Alışveriş kampanyanızı oluşturabilirsiniz. Google Merchant Center ile Google Adwords hesabınızı eşleştirmesini yaptığınız için direk olarak karşınıza Google Merchant Center üzerindeki satıcı tanımlayıcısı gelecektir. Sizlerin tek yapması gerekenler ürünlerin satılacağı ülkeyi seçmek (Türkiye), tıklama başına maliyet belirlemek (ilk aşamada 1 TL yapmanızı tavsiye ederiz) ve günlük bütçe belirlemektir. Dilerseniz reklam yayını zaman planlaması sayesinde günün belirli saatlerinde de reklamların görünmesini sağlayabilirsiniz.

SONUÇ OLARAK

Yukarıda anlatmış olduğumuz 4 adım eksiksiz bir şekilde yerine getirildiği zaman Google Alışveriş reklamlarınız yayınlanmaya başlar. Ancak yüklenen veri Feed’i ve sitenizde satış sözleşmesi, geri ödeme ve iade koşulları, gizlilik ve gübenlik politikası, iletişim alanlarının açık bir şekilde olması, SSL sertifikası, siteniz üzerinden sorunsuzca alışveriş yapılabiliyor olması kısacası e-ticaret sitenizin Google Merchant Center kurallarına uyması oldukça önemlidir.

Google Merchant Center’a özel XML verilebilen profesyonel e-ticaret altyapısı Neticaret GOLD ve Google Alışveriş reklamları hakkında aklınıza takılan bütün soruları 0 212 256 60 00’ı arayarak ya da hemen aşağıda bulunan yorum aracılığı ile sorabilir ve e-ticaret uzmanlarımız tarafından cevaplanmalarını sağlayabilirsiniz. Google Alışveriş reklamları ile uyumlu XML oluşturulabilen Neticaret GOLD e-ticaret altyapısının sahip olduğu özellikler hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmek için e-ticaret paketleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ

Yorumunuz 24 saat içerisinde incelenmektedir.


© Copyright 2016 Neticaret bir Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. markasıdır.