Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) Nedir?

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS), hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıların kayıt altına alınması, e-ticaret verilerinin toplanması ve bu verilerin işlenerek istatistiksel bilgilere dönüştürülmesi amacıyla Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan bilgi sistemidir.

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemine (ETBİS) nasıl kayıt olmalıyız?

https://www.eticaret.gov.tr/App/Site  linkinin sağ üst tarafında bulunan ETBİS GİRİŞ butonu ile E-devlet kapısı sistemine girilir.

Sisteme giriş yapıldıktan sonra yeni kayıt ekle diyerek işletmenin eklenmesi sağlanır.

Genel Sekmesi: İşletme adı, Mersis Numarası, Vergi Numarası otomatik olarak dolu gelmektedir. Sınır ötesi Elektronik Ticaret yani uluslararası eticaret yapıp yapmadığınızı işaretlemelisiniz.

Mal ve Hizmetler: Elektronik Ticaret Mal ve Hizmet Türleri bölümünde mal ve hizmet türünüzü yani sektörünüzü belirtmelisiniz. Sıfır mal satışımı, 2.El Mal satışı mı sorularını Evet veya Hayır olarak işaretlemelisiniz.

Geleneksel Ticaret Mal ve Hizmet Türleri bölümünde fiziksel ticaret faaliyetlerinizin türünü yani sektörünü belirtmelisiniz.

Ticaret Türü / Ödeme: Yine bu sekmede +Yeni kayıt ekle diyerek önce Ticaret Türleri bölümünde Ticaret Türünü yani İşletmeden Tüketiciye (son kullanıcıya-müşteriye satış, B2C) yada diğer seçenekleriniz var ise İşletmeden Bayiye (bayi kanalına-toptan satış, B2B) seçeneklerinden birini işaretlemesiniz.

Ödeme Türleri bölümünde ise işletmenizin hangi ödeme türleri ile tahsilat aldığını belirtmelisiniz. Birden fazla seçenek işaretlenebilmelidir.

KEP Adresleri: Bu sekmede işletmenizin Kayıtlı Eposta adresini bu alana tanımlamanız gereklidir.

KEP Nedir?

Resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına imkân sağlayan bir sistemdir.

KEP hakkında daha detaylı bilgi için http://pttkep.gov.tr/sayfalar/kep-nedir linkini ziyaret edebilirsiniz.

Ödeme ve Elektronik Para: Bu sekmede Anlaşmalı Ödeme ve Elektronik Para kuruluşları ile çalışıyorsanız PayU, Iyzico vb. üye iş yeri numarası ile birlikte tanımlama yapılmalıdır.

Lojistik: Bu sekmede Lojistik yani Kargo kuruluşları ile çalışıyorsanız Aras, Yurtiçi, UPS, MNG vb. üye iş yeri numarası ile birlikte tanımlamalar yapılmalıdır. Birden fazla Kargo eklenebilmektedir.

Alt Yapı Sağlayıcılar: Bu sekmede ise Neticaret alt yapısını işaretlemeniz aynı zamanda daha Neticaret tarafından size gönderilmiş epostada bulunan Üye İş Yeri Numarasını (Lisans Nosunu) bu alana girmelisiniz.

Bankalar: Bu sekmede çalıştığınız bankalar otomatik olarak gelmektedir. Siz eticaret için kullandığınız bankalarınızı işaretlemelisiniz.

Veri Tabanları: Bu sekmede Ülke olarak Türkiye, Şehir olarak İstanbul seçilmelidir.

Depolar ve Üretim Yerleri: Bu sekmede ise Depolarınızın ve Üretim yerlerinizin olup olmadığını, var ise hangi Şehir ve adreste olduğunu belirterek kaydı tamamlamalısınız. Yine bazı seçeneklerde olduğu gibi birden fazla seçenek tanımlanabilmektedir.

Kayıt ve Bildirim Onayı: Bu sekmede kayıt ve bildirim onayı yapılmaktadır. Ancak bütün sekmelerin tamamlanmış olması gereklidir.

Tüm adımları tamamladıktan sonra, kayıt işleminizin onaylanması için Kayıt Tamamlama ve Onaylama seçeneğinin altında ”Kabul Et ve Onayla” butonuna basarak işlemlerinizi tamamlanabilir. Bu sürecin sonrasında kayıt işlemlerinizin onaylanmasını beklemeniz yeterli olacaktır.Tüm bu işlemlerin ardından kayıt işlemleriniz tamamlanmış olacak. ETBİS web sitesi üzerinden dilerseniz mevzuatları inceleyerek, yeni uygulama hakkında daha detaylı bilgilere de ulaşabilirsiniz.

Neticaret

Detaylı bilgi almak için +90 (212) 256 60 00 numarası aracılığıyla bize ulaşabilirsiniz.

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ

Yorumunuz 24 saat içerisinde incelenmektedir.


© Copyright 2016 Neticaret bir Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. markasıdır.