E-ticaret’in Yararları ve Zararları Nelerdir ?
  • 5542
  • 0

E-ticaret’in Yararları ve Zararları Nelerdir ?

E-ticaret’in yararları ve zararları nelerdir sorusu, internette online ürün satış yapmak isteyen girişimci ya da işletme sahipleri tarafından sıkça sorulan soruların başında gelmektedir. Bu makale aracılığı ile e-ticaret sitesi açmanın yararları, zararları, avantaj ve dezavantajları detaylı bir şekilde sizlerle paylaşılacaktır.

A. E-ticaret’in Yararları Nelerdir ?

E-ticaret’in sunmuş olduğu yararlar (avantajlar) hemen aşağıda maddeler halinde sıralanmıştır. Özellikle online satış sitesi olmayan bir işletme ile e-ticaret sitesi olan bir işletme karşılaştırıldığında hangi farklılıklar ortaya çıkmakta detaylı bir şekilde anlatılmıştır.

1. Türkiye’nin 81 İline Satış İmkanı

E-ticaret sitesi olmayan işletmeler sadece bulundukları konumda satış yapabilirler. Yani mağazalarını gören potansiyel kullanıcılara. Ancak e-ticaret sitesi açıldığında tüm Türkiye’ye ulaşma imkanınız vardır. Yani Türkiye’nin 81 iline hatta yeni gelişmelerden sonra yurt dışına dahi satış yapabilirsiniz. Bir mağazanın online satış sitesinin olmasının en büyük avantajı budur. Unutulmamalıdır ki milyonlarca internet kullanıcı bulunmaktadır ve her geçen gün internet üzerinden yapılan ürün satışı sayısı artmaktadır.

2. E-ticaret Sitelerinden Alışveriş Yapan Kullanıcı Sayısının Artması

Gerek yoğunluktan dolayı gerekse de internet üzerinde sunulan avantajlardan dolayı fiziksel alışverişler sanal alışverişlere dönmektedir. Ödeme kolaylıklarının sunulması, kargo gönderim sürelerinin 1 (bir) iş gününe kadar düşmesi, kapıda ödeme imkanı, ürünü iade edebilme hakkı ve sunulan indirimler e-ticaretin her geçen gün kullanım sayısının artmasına sebebiyet vermektedir. İnternetten alışveriş yapma alışkanlıklarının artması, sanal mağazası olan işletmelerin direk olarak finansal akışını olumlu yönde etkilemektedir.

3. Mağazanız 7/24 Açık

Birinci maddede Türkiye’nin 7 bölgesine satış yapabileceğinizden bahsetmiştik. Bu maddede belirtmek isteriz ki, e-ticaret siteniz olduğu taktirde Türkiye’nin 81 iline 7/24 satış yapabilirsiniz. Fiziksel mağazanızı belirli saatler arasında (Örneğin 09.00 – 18.00) açık tutabilirsiniz ve sadece o saatlerde mağazanıza gelen kullanıcılara satış yapabilirsiniz. Ancak sanal mağazanız yani e-ticaret siteniz olduğunda günün 24 saati ürün satışı yapma imkanınız vardır.

4. Daha Fazla Potansiyel Müşteri

Fiziksel mağazanızda ulaşabileceğiniz potansiyel müşteri sayısı belirlidir. Yapabileceğiniz kampanyaları mağazanızın camekanında ya da bazı broşürler bastırarak insanlara ulaştırabilirsiniz. Ancak sanal mağazanızın reklamlarını yapacağınız profesyonel reklam çalışmaları ile sadece bir gün içerisinde dahi milyonlara ulaştırabilirsiniz. E-ticaret’in sunmuş olduğu en büyük avantajlardan bir tanesi de budur.

5. Giderlerin Az Olması

Fiziksel ve sanal mağaza karşılaştırıldığında giderler arasında farkları net bir şekilde gözlemleyebilirsiniz. Fiziksel mağazanızda depolama, eleman giderleri, mağaza kirası, faturalar ve bir çok gider ile karşı karşıya kalırsınız. Ancak e-ticaret sitesi açtığınızda yapmanız gereken harcama belirlidir. Anahtar teslim bir şekilde e-ticaret sitesi açmanın maliyetleri hakkında bilgi alabilmek için E-ticaret Kobi Yazılım Paketleri sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

6. Dilerseniz Ürün Depolamazsınız

E-ticaret sitesi kurarak online satış yapmanın bir diğer avantajı ise stok tutmadan online satış yapabilmenizdir. Tedarikçi firmalarla anlaşarak, herhangi bir stok tutmanıza gerek kalmadan internet üzerinden ürün satışı yapabilirsiniz.

B. E-ticaret’in Zararları Nelerdir ?

E-ticaret’in yararları olduğu kadar zararları yani dezavantajları da olmaktadır. Her gün yüzlerce e-ticaret sitesi açılırken bazı e-ticaret siteleri de kapanabilmektedir. Ancak bu durum ile işletme sahiplerinin karşı karşıya kalmasının en büyük sebebi, e-ticaret sitesi açıldıktan sonra hiç bir çalışma yapmamalarından kaynaklanmaktadır. İnternet üzerinde potansiyel müşterilere ulaşabilmeniz için ürünlerinizi periyodik olarak sitenize girmeniz, sosyal medya çalışmalarını yapmanız, gerekli zamanlarda reklam bütçesi ayırmanız kısacası dijital pazarlama çalışmalarına yoğunlaşmanız gerekmektedir.

E-ticaret sitesi açıldıktan sonra yapılan en büyük hatalardan bir tanesi milyonlarca kitleye ulaşma imkanız varken sanal mağaza üzerine yoğunlaşılmamasıdır. Yani ilk gün e-ticaret sitesi nasıl açıldı ise aynı şekilde hiç bir çalışma yapılmadan bırakılmasıdır. Burada hatırlatma yapmakta fayda vardır ki sadece profesyonel bir blog ya da ürün yazısı sayesinde arama motorlarında arama yapan yüzlerce kullanıcıya ulaşmanız mümkündür.

E-Ticaret paketleri hakkında detaylı bilgi almak için +90 (212) 256 60 00 numarası aracılığıyla bize ulaşabilir veya müşteri temsilcimizin sizinle iletişime geçmesi için demo telap formunu doldurabilirsiniz.

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ

Yorumunuz 24 saat içerisinde incelenmektedir.


© Copyright 2016 Neticaret bir Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. markasıdır.