E-ticaret Ürün Sayfalarında Seo Çalışmaları

E-ticaret Ürün Sayfalarında Seo Çalışmaları

E-ticaret site sahipleri tarafından sıkça sorulan sorulardan bir tanesi ürün sayfalarında SEO çalışmalarının nasıl yapılması gerektiği üzerinedir. SEO arama motoru optimizasyonudur. Yani arama motorlarında yapılan aramalarda daha üst sıralarda yer alabilmek için yapılması gereken çalışmalar bütünüdür. SEO çalışmalarının ilk aşaması ise sayfa içi SEO çalışmalarıdır. Bu çalışmalara verilen genel isim ise ON PAGE SEO çalışmalarıdır.

E-ticaret Ürün Sayfalarında SEO

E-ticaret sitelerinin internet üzerinden satış yapabilmeleri için yönelmekte olduğu en önemli pazarlama çalışmalarından bir tanesi SEO çalışmalardır. İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların araştırmaları arama motorları üzerinden olmaktadır. Bu sebeple arama motorlarında daha üst sıralarda yer alan e-ticaret siteleri bu kullanıcıları sanal mağazalarına çekebilmekte ve potansiyel satış rakamlarını arttırabilmektedir. E-ticaret sitelerinde SEO çalışmalarına başlanması gereken ilk alan ise ürün sayfalarıdır. Peki bir e-ticaret sitesine ürün eklenirken hangi noktalara dikkat edilmelidir ?

1. Özgün İçerik

Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarının olmazsa olmazları arasında özgün içerik gelmektedir. E-ticaret sitenize ürün eklerken yazacağınız içerikler SEO çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. E-ticaret sitelerinde yapılan en genel hatalardan bir tanesi kopya içerik ile ürünleri eklemektir. Genellikle tedarikçi firmalardan çekilen XML’lerde aynı ürün içerikleri mevcut olmakta ve bu içerikler üzerine hiç bir değişiklik yapılmamaktadır. Bir diğer yapılan yanlış ise sadece ürünlerin özelliklerini ekleyerek sayfayı içeriksiz bırakmaktır. Burada özgün içerik nedir diye sorabilirsiniz. Daha önce herhangi bir e-ticaret sitesinde olmayan ve tamamen sizlerin ürün tanıtımı için yazmış olduğunuz içerikler olarak adlandırabiliriz.

Ürün içerikleriniz ise tamamen ürününüz ilgili yapılabilecek olan aramalar üzerine 400 kelimenin üzerinde olmalıdır. Bu noktada bir kelime sınırı yoktur. 500 kelime hatta 1000 kelimelik içeriklerde yazabilirsiniz. Unutmamalısınız ki ürün sayfanıza yazacağınız herhangi bir kelime o ürün ile ilgilenen kullanıcılar tarafından aranabilir.

2. Başlık, Açıklama ve Bağlantı

E-ticaret sitenize ürün eklerken ilk dikkat etmeniz gereken şeyin özgün bir içerik yazılması gerektiğinden bahsettik ilk maddede. İkincil olarak ise en çok dikkat edilmesi gereken konu ilgili ürünün arama motorlarında nasıl bir görünüme sahip olacağıdır. Yani sitenize gelen arama motoru robotlarına ürün sayfanızın başlığını, açıklamasını ve link uzantısını nasıl tanıtmanız gerektiği. Bu konu üzerinde durmadan önce hemen aşağıda arama motoru Google’a yapmış olduğumuz bir aram sonucunu sizlerle paylaşalım.

Takım Elbise Kelimesinin Google Arama Sonucu

Takım Elbise Kelimesinin Google Arama Sonucu

Google’da takım elbise yazdığımız zaman yukarıdaki veya benzeri bir sonuç ile karşılaşırsınız. İnternetten takım elbise satışı yapmak istediğinizi ve şu anda takım elbise ürününüzü internet sitenize girdiğinizi düşünelim. Sırası ile kullanmakta olduğunuz e-ticaret altyapısı üzerinden başlık, açıklama ve bağlantı uzantısını girmeniz gerekecektir. Yukarıda görmüş olduğunu sonuçlarda ilk başta yazılı olan mavi alanlar başlık olarak adlandırılır. Yani Takım Elbise Altınyıldız ilgili ürünün başlığıdır. İkinci sonuçta ise Erkek Takım Elbise Modelleri DS Damat. Son sonuçta ise Pierre Cardin Takım Elbise. Bu alanlar Google’a <title> </title> meta tagsları arasında bildirilmektedir ve başlık olarak adlandırılırlar. Hemen Başlığın altında yesil bir şekilde bir bağlantı göreceksiniz. Bu alan ise sitenize eklediğiniz ürünün uzantısıdır. Onun hemen altındaki alan ise açıklama yani Google’a bildirilen bir nevi tanıtımdır. Şimdi dilerseniz bu alanların nasıl olması gerektiğinden bahsedelim. Ama önce Neticaret GOLD’da geliştirilmiş olan SEO alanını sizlerle paylaşalım.

Neticaret GOLD SEO Alanı

Neticaret GOLD SEO Alanı

Yukarıdaki alanda Meta Başlık olan kısım yani Slim Fit Takım Elbise Modelleri ve Fiyatları kısmı Google’da mavi alan ile listelenen kısımdır. Hemen altında bulunan uzantı ise ilgili ürünün uzantısıdır. Hemen üstünde bulunan kısım ise açıklama kısmıdır. Hemen aşağıda yukarıda girilmiş olan alanın Google ve diğer arama motorlarında nasıl görüneceğine bir bakalım.

Google Arama Sonucu

Google Arama Sonucu

Bu alanlar meta tags olarak bilinir. Eklenen ürün Slim Fit Takım Elbise olduğu için her üç alanda da slim fit takım elbise kelimesi geçirilmiştir. Bu alanlarda en çok dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi budur. Aynı şekilde birinci maddede de bahsetmiş olduğumuz özgün içerik alanında bu kelimenin sayfa içeriğinde olması önemlidir. Meta tags alanları ve uzunluğu nasıl olmalıdır daha detaylı bilgi sahibi olabilmek için Meta Tags Nasıl Olmalıdır sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

3. Sitenize Eklenen Görseller

E-ticaret sitelerinde yapılan en büyük hatalardan bir tanesi fotoğrafların yanlış kullanımıdır. Özellikle fotoğrafların numaralandırılmış bir şekilde kaydedilerek siteye eklenmesi. Örnek olarak kara avı malzemesi satmak istediğiniz bir ürün sayfanız mevcut. Bu sayfaya e-ticaret sitesi olduğu için mutlaka görseller eklersiniz. Yapılan hata ilgili görselin adının 1234.jpeg, a12b.jpeg tarzında numaralandırılarak siteye eklenmesidir. Ancak ürün içeriğiniz kara avı malzemeleridir. Bu sebeple kesinlikle resim adı da kara-avi-malzemeleri.jpeg ve ya türev kelimeler olmalıdır. Bununla birlikte görsellerde alt etiketlerin kullanılması da oldukça önemlidir.

Alt etiketler görsellerin tanımını yapan alanlardır. Neticaret GOLD e-ticaret altyapısında bu alanlar otomatik olarak eklenir. Kullanmakta olduğunuz sistemde otomatik olarak eklenmiyor ise manuel bir şekilde eklenmesi tavsiye edilmektedir. E-ticaret ürün sayfalarında kesinlikle fotoğraf olmalı ve bu fotoğraflar ürünlerinizle alakalı ve ürün ismine yakın isimler ile adlandırılmalıdır. Unutulmamalıdır ki arama motorlarında görsel alanların da arandığı ve görsellerin listelendiği alanlarda mevcuttur. Kullanıcılar direk görseller üzerinden internet sitenize yönlenebilir. Bununla birlikte arama motorları görsellerin ürün ile alakası olmasının SEO çalışmalarına olumlu etkilerinin olduğunu söylemektedir.

4. Kullanıcıların Sitenizde Kalmasını Sağlayan Argümanlar

Bu maddeye kadar ürününüzü eklerken başlık, açıklama ve uzantısının nasıl olması gerektiğini, özgün içeriğin ve uzunluğunun önemini aynı zamanda görsellere yer verilmesinin öneminden bahsettik. Site içi SEO çalışmalarının temelleri bu 3 madde olarak verilebilir ancak en önemli noktalardan bir tanesi de kullanıcıların sayfanıza kalma süreleridir. E-ticaret sitenize eklediğiniz ürün içeriği, görseller ve teknik özellikler sayesinde kullanıcılar ürün sayfanızda bir süre kalırlar. Bu süre ne kadar fazla olursa o kadar iyidir. İşte sayfada kalma sürelerini arttırabilmek için yapılan her çalışma SEO çalışmalarınızı olumlu yönde etkileyecektir.

Örnek olarak bir ürün sayfasında kalma süresi ortalama 2 dakika iken ilgili ürünle alakalı bir video çekilerek bu ürün sayfasına eklenmesi sonrası sayfada kalma süreleri 4-5 dakikalara kadar çıkmıştır. Yani sadece bir video ekleyerek sitede kalma sürelerini arttırabilirsiniz. Kullanıcıların en çok sevdiği bir diğer alan ise yorum kısmıdır. Daha önce ürünü alan kullanıcıların yazmış oldukları yorumlar dikkatli bir şekilde incelerler. Yorum sayısı kendileri ve ürün ile ne kadar alakalı ise o kadar fazla ürün sayfasında kalacaklardır.

5. Yorum Alanlarının Olması

E-ticaret ürün sayfalarındaki SEO çalışmalarında olmazsa olmazlar arasında yorum alanları gelmektedir. Yazılan her yorum ürünle alakalıdır ve ürününüze özgün içerik sağlamaktadır. Bununla birlikte arama motorları ilgili ürünün içeriğinin güncellendiğini görmektedir. Bir ürüne yazılan ve cevaplanan her yorum o ürünün SEO çalışmalarına artılar katmaktadır. Örnek olarak slim fit takım elbise ürünü üzerinden gidelim. Yukarıdaki 4 maddeyi bu ürün sayfasında uyguladınız. Ve sayfanıza şöyle bir yorum geldi. “Ankara Mamak’ta oturuyorum. Slim fit takım elbise alacağım kaç gün içerisinde kargom elime ulaşır ?”. Bu yorum içerisinde dikkat ederseniz Ankara ve Mamak kelimeleri bulunmaktadır. İlgili yorumu onayladığınızda ilk artısı sitenize özgün içerik girilmesidir. İkinci artısı ise Ankara ve Mamak kelimelerinin ürün sayfanızda geçmesidir. Ankara’nın Mamak ilçesinde takım elbise almak isteyen diğer kullanıcılara da takım elbise ürününüzün zamanla listelenmesi olası hale gelmiş olacaktır. E-ticaret sitenize yorum alanlarının olması, kullanıcıları yoruma teşvik etme ve yazılan her yorumu detayları ile birlikte cevaplamak oldukça büyük önem taşımaktadır.

E-ticaret Ürün Sayfalarında SEO Çalışması Nasıl Yapılır

E-ticaret sitelerinin ürün sayfalarında SEO çalışması nasıl yapılır en çok dikkat edilmesi gereken 5 madde ile birlikte sizlere anlatmaya çalıştık. Aklınıza takılan ya da öğrenmek istediğiniz herhangi bir soru olur ise hemen aşağıda bulunan yorum alanından sorabilir, e-ticaret ve SEO uzmanlarımız tarafından bu soruların detaylı bir şekilde cevaplanmalarını sağlayabilirsiniz.

Bu noktada hatırlatmak isteriz ki e-ticaret sitenizin mobil uyumlu olması, hızlı açılması ve profesyonel bir tasarıma sahip olması da ürün sayfalarındaki SEO çalışmalarını büyük bir oranda etkilemektedir. Bütün bu özelliklere sahip olan Neticaret GOLD e-ticaret yazılım altyapısı hakkında detaylı bilgi sahibi olabilmek için 0212 256 60 00’ı arayabilir ve e-ticaret uzmanlarımıza bağlanabilirsiniz.

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ

Yorumunuz 24 saat içerisinde incelenmektedir.


© Copyright 2016 Neticaret bir Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. markasıdır.