E-ticaret Sitenizdeki Blog Sayfası Satışlarını Nasıl Etkiler
  • 2473
  • 0

E-ticaret Sitenizdeki Blog Sayfası Satışlarını Nasıl Etkiler

E-ticaret sitelerinde kurulan blog sayfaları sayesinde ürün aramaları yapan kullanıcılar dışında, ürün hakkında araştırma yapan kullanıcılara da ulaşmanız mümkündür. E-ticaret sitenize ürün eklerken, eklemiş olduğunuz ürünün markası, modeli ve fiyatları hakkında bilgi verirsiniz. Ürünün dışına çıkmanız fazla mümkün olmayacaktır. Dilerseniz ne anlatmak istediğimizi hemen bir örnek ile açıklamaya başlayalım.

E-ticaret siteniz çay ve kahve makineleri satan işletmeniz için kurulmuş olsun. Online satış sitenize ürün eklerken çay ve kahve makineleri adında bir kategori açarsınız. Ardından ise bu kategori içerisine ürünlerinizi isimleri ile eklemeye başlarsınız. Örnek olarak Arçelik K-3280 Tiryaki Çay Makinesi, Sinbo STM-5400 Elektrikli Çay Makinesi, Beko BKK 2300 Kahve Makinesi, Tefal Coffee Delight Türk Kahvesi Makinesi ve benzeri gibi. Belki rengini ve çeşidini de ürün başlığında yazabilirsiniz. Yani bu alanda kısıtlanmış olursunuz. Kullanıcılar arama motorlarında ürün marka ve modelleri arama yaptıklarında ürün sayfanıza girebilirler. Ya da çay ve kahve makinesi kelime ve türevlerini aradıklarında kategori sayfanıza giriş yapabilirler.

E-ticaret Sitelerindeki Blog Sayfaları

E-ticaret sitelerindeki blog sayfaları sayesinde ürün sayfalarında yaşamış olduğunuz kısıtlamalardan çıkabilirsiniz. Örneğin bir ürün sayfanızda “en iyi türk kahvesi makinesi hangisi” kelimesini yazamazken, blog sayfanız sayesinde “En İyi Türk Kahvesi Makinesi Hangisi” konu başlıklı bir makale yazabilirsiniz. Bu makalede ise sitenizde bulunan ürünlerin tanıtımını yapabilirsiniz. Ya da örnek olarak Türk Kahve Makinesi Tavsiyeleri konu başlıklı bir içeriği blog sayfanızda tüm detayları, özellikleri ve yorumları ile birlikte yazabilirsiniz.

Kahve ve Çay Makineleri

Kahve ve Çay Makineleri

E-ticaret Sitenizdeki Blog Sayfası Satışlarını Nasıl Etkiler

E-ticaret sitenizdeki blog sayfalarınızda yazacağınız içerikler dolaylı bir şekilde ürün satışlarınızı etkileyecek en önemli kanallardan bir tanesidir. Kullanıcılar sadece kahve ve çay makinelerinin marka ve modellerini aratmazlar. Hangi özelliklere sahip olduklarını, yazılmış olan yorumları, bulundukları bölgede satışının yapılıp yapılmadığını, en uygun fiyatlı olanları, verilmiş olan tavsiyeleri ve kullanıcıların aratabileceği bir çok kelime üzerine makaleler yazarak siteniz kullanıcı akışı sağlayabilirsiniz. Bu tarz arama yapan kullanıcıların da potansiyel müşteri olduklarını unutmamak gerekir.

Örnek olarak “En Uygun Fiyatlı Türk Kahvesi Makineleri” konu başlıklı bir makale yazdığınızı düşünelim. Bu makale içeriğinde de stoğunuzda bulunan ürünlerin özelliklerini tüm detayları ile birlikte anlattığınızı. Bu makale üç şekilde sitenizdeki satışlarınıza katkı sağlayacaktır. Birincisi en iyi türk kahvesi makineleri, en iyi kahve makineleri ve benzeri aramalarda yapmış olduğunuz arama motoru optimizasyonu çalışmaları ile arama motorlarında üst sıralarda yer alabilirsiniz. Bu sayede dolaylı bir şekilde ürünlerinizin satışını yapabilirsiniz. Çünkü bu tarz aramaları yapan internet kullanıcıları potansiyel kahve makinesi alıcısıdır. İkinci olarak ise ürünlerinize ilgili makale aracılığı ile bağlantılar verebilir ve ürün sayfalarınızın arama motorları nezdinde güçlendirilmelerini sağlayabilirsiniz. Bu makalenin üçüncü yararı ise siteniz genelinde kahve makinesi kelimesinin geçme sayısı artacaktır. Yine bu sayının artışı da arama motorlarında kahve makinesi ürünlerinizin ve ilgili yazılarınızın daha üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır.

E-ticaret Ürün ve Blog Sayfalarında SEO

E-ticaret sitenizin ürün ve blog sayfalarında SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) uyumlu içerik nasıl girilir bilgi sahibi değil iseniz, blog sayfamızda daha önce yazılmış olan E-ticaret Ürün Sayfalarında Seo Çalışmaları konu başlıklı makalemizi okumanızı tavsiye ederiz. İlgili makaleyi sonuna kadar okuduğunuzda Neticaret GOLD e-ticaret yazılımını ücretsiz bir şekilde nasıl inceleyebileceğiniz sizlerle paylaşılmıştır. Konumuza paralel olarak şu bilgiyi verelim. Şu anki internet sitemizde satılmakta olan ürünlerimiz e-ticaret paketleridir. Ancak e-ticaret paketlerinden daha fazla aranmakta olan bir kelime bulunmaktadır: “E-ticaret sitesi açmak”. Google’da e-ticaret sitesi açmak kelimesini aradığınızda “E-ticaret Sitesi Kurmak İçin Gerekenler” konu başlıklı Neticaret makalesi ile karşı karşıya kalacaksınız. Bu makaleye yazıldığı günden beri giriş yapmış olan kullanıcı sayısı 32.602’dir. Yani sadece bir makale 30 binin üzerinde potansiyel kullanıcıya ulaşabilmiştir.

Sonuç olarak şunu belirtmek isteriz ki e-ticaret sitenizdeki blog sayfaları doğru kullanıldığı taktirde satışlarınızı etkileyen en önemli kanallardan bir tanesi haline gelecektir. Hatta sadece blog sayfanızdaki yazılacak olan makaleler için bir içerik editörü ile çalışmanızı tavsiye ederiz.

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ

Yorumunuz 24 saat içerisinde incelenmektedir.


© Copyright 2016 Neticaret bir Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. markasıdır.