E-Ticaret SEO Altyapısı İçin Temel Parametreler

E-Ticaret SEO Altyapısı İçin Temel Parametreler

E-Ticaret SEO Altyapısı

Hızla gelişen teknolojiyle birlikte artık internete her yerden ulaşmak mümkün. Bununla birlikte artık insanlar hemen hemen tüm ihtiyaçları için İnternet üzerinden online alışverişi tercih ediyorlar. Bütün bu gelişmelerin neticesinde ise online mağazaların sayısı her geçen gün hızla artıyor.

E-ticaret sistemlerine bu kadar yönelme olması farklı ihtiyaçları da beraberinde getirdi. Artık küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin hemen hemen hepsi online ticaret yapmak istiyor. Böylelikle her sektörden yüzlerce belki binlerce e-ticaret sitesi yayında. Sektörlerde ki bu yığılmayla birlikte firmalar arama motorlarında sektörlerindeki yapılan ilgili kelime aramalarında ilk sayfa ve ilk sıralarda çıkmak istiyorlar. Bu durumda da firmaların çok büyük yatırımlar ve harcamalar yaptıkları SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu terimi karşımıza çıkıyor.

SEO Nedir?

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) web sitenizin tasarım sürecinden kullandığınız hosting özelliklerine, içeriklerinizin zengin ve özgün olmasından yapacağınız reklam çalışmalarına kadar yapılan tüm çalışmalara verilen ortak isimdir. Eksiksiz bir SEO için web sitenizin tasarım öncesi, tasarım ve tasarım sonrası aşamalarındaki yapılan çalışmaların profesyonelce yapılması gerekmektedir. Aksi taktirde çok büyük yatırımlar ve beklentilerle hayata geçirdiğiniz e-ticaret online mağazanızda arama motorlarında istediğiniz performansı yakalayamayıp, satış yapamamamız da mümkün.

Bu durumların önüne geçmek için tasarım ve tasarım sonrası süreçlerde profesyonel destek almanız önemli. Web tasarımınız yapılırken tüm çalışmalar SEO’ya uygun olarak yönetilmeli, linkleriniz ve içerikleriniz arama motorlarının kolay algılayabileceği şekilde dizayn edilmelidir. Google’nin ve diğer arama motorlarının sürekli güncellenen algoritmaları takip edilmeli ve bunun paralelinde tasarımların şekillendirilmesi gerekmektedir. Örneğin Google Penguen Algoritması.

E-Ticaret SEO Altyapısı İçin Temel Parametreler

e-ticaret seo organik arama sonuçları

e-ticaret seo (pagerank)

Ranking (Doğal Sıralama): Ranking, web sitenizin hizmet verdiği sektörle ilgili belirleyeceğiniz anahtar kelimelerdeki arama motorlarında ki sıralamanızı ifade eder. İnsanlar web sitenize ulaşabilmesi için ilgili kelimelerde internette aramalar yaparlar. Bu aramalar sonucunda web sitenizin ön planda görüntülenmesi için Ranking verilerinizin yüksek olması gerekir.

Keyword (Anahtar Kelime): Web sitenizde her sayfada ilgili sayfadaki içeriklerle alakalı temel anahtar kelimeler olmalıdır. Bu anahtar kelimeleri google gibi arama motorlarının okuyup kayıt edebilmesi için etiketleri arasında bu kelimeleriniz aralarına virgül konarak listelenmelidir. Bu çalışma ile insanlar ilgili kelimelerle arama yapınca web siteniz ön plana çıkacaktır.

e-ticaret seo title, description, keyword

e-ticaret seo (title)

Page Title (Sayfa başlığı):Arama motorları web sitenizdeki her sayfa ve link için ayrıca kontrol ve indeksleme işlemi yaparlar. Bunun için her sayfanın < title > etiketleri arasında belirtilmiş açık ve anlaşılır bir sayfa başlığı olması gerekir. Arama motorlarında yapılan aramalarda web sitenizin ilgili sayfası listelenince de bu başlıkla listelenecektir. Bu nedenle kaliteli bir SEO için tüm sayfalarınızda sayfa başlığı bulunmalı ve ilgili sayfa başlıkları sayfa içerikleriyle uyumlu olacak şekilde belirlenmelidir. Kaliteli bir SEO için sayfa başlığınız maksimum 65 karakter olmalıdır.

Page Description (Sayfa Açıklaması):Title ve keyword gibi description yani sayfa açıklaması da çok önemli bir parametredir. Yine web sitenizdeki tüm sayfalarda < description > etiketleri arasında sayfanızdaki içerikle ilgili sayfa açıklamanız yer almalıdır. Yine kaliteli bir SEO için sayfa başlığınız maksimum 65 karakter olmalıdır.

Backlink: Blacklink, farklı web sitelerinden sizin web sitenize verilen bağlantıları ifade eder. Arama motorları için bu trafik kaynağı önemlidir ve web sitenizi ön plana çıkmasına yardımcı olacaktır. Kendi web siteniz içerisinde sayfalar arasında da bağlantılar vermeniz önemlidir.

Search Engine Friendly (SEF) Link: SEF link, sitelerin link yapılarının arama motorlarına uygun olup olmadığını denetler. WEb sitenizde ki sayfalarınızın linkleri temel kurallara uygun ve anlaşılır ise web sitenizin likleri arama motoru dostu olarak belirlenecektir. Bu durumda da ön plana çıkmanız hızlanacaktır. Örn: Web sitenizde kurumsal hizmetlerinizin bulunduğu sayfanızın www.alanadi.com/kurumsal-icerikler olarak belirlenmelidir.

E-Ticaret Neticaret Gold

E-Ticaret Neticaret Gold çözümleriyle profesyonel hizmet alarak E-Ticaret ve B2B web sitelerinizi yayına alabilirsiniz. Akıllı SEO yapısıyla tasarlanan e-ticaret siteniz %100 responsive (mobil uyumlu) olarak tüm cihazlarda kusursuz görüntülenme sağlar. E-Ticaret Neticaret Gold Paketleri hakkında daha fazla bilgi almak için +90 (212) 256 60 00 numarası ile bize ulaşabilirsiniz. Müşteri temsilcimizin sizi arayıp detaylı bilgi aktarması için Demo Talep Formu doldurabilirsiniz.

YORUM BIRAKABİLİRSİNİZ

Yorumunuz 24 saat içerisinde incelenmektedir.


© Copyright 2016 Neticaret bir Eçözüm Bilgi Teknolojileri A.Ş. markasıdır.